2009-11-27

Talande sinnesstämning


Det är väl ungefär så här man känner sig i detta evinnerliga Novembermörker. Halvdöd och uttråkad med zappen i näven..

Bilden är från timmarna innan vi for hem från underbara Dubai och speglar mycket väl min dåvarande sinnesstämning.

Jag ville så gärna stanna kvar!

Med facit i hand, efter en djävulsk arbetsvecka, så borde jag ha gjort det.

Tagit anställning som au pair eller nåt..

Vad gör man inte för lite sol och värme.

Aftonen blir ovanligt lugn. Redan kl 06.00 i arla morgonstund styr vi kosan söderut. Långt nere i Smålandsskogarna ska vi fightas om julskinkor.

Min arm är inte bra efter den här veckan men jag ser fram emot att träffa goda vänner och äta årets första julmat.

Fin fredag all, whereever you are!

4 kommentarer:

pike-master sa...

Ja det är allt ganska grådassigt mörkt & tråkigt så här års, hoppas ni får det gött nere i småland.

arab-lasse sa...

jo, Molly kunde ju behova en barnvakt.. Pa franska skulle det bli ungefar "Au chien".. Fast just nu aterhamtar hon sig efter ngn form av infektion, det var till att ha drygt 40.5 i temp under den forra veckan men med medicin och herrbesok (Woody) sa har det nu antligen blivit battre.. Han ar inneboende sedan en dryg vecka och jag planerar illistigt att lata bli att komma ihag att lamna tillbaka honom..

Annar sa firar vi Eid al Hajj harnere och har ledigt tors-sondag, fast utan julskinka tyvarr. Lycka till darnere, sjalv far jag aka till Ras al Kaimah och trana lite med Berettan imorgon.

pangis sa...

Tja Lasse du slipper i allafall utedasset:-) Hur som helst.. HAR Mollystumpan varit sjuk!!!! Why?? Tur hon har "pappa" och Woody..keep him:-) Och ja.. jag hade gärna varit Mollydagmatte! P-O med hälsar han:-)

arab-lasse sa...

Det var ngn form av virus, nu ar hon som vanligt igen och Woody har bott har i 10 dagar nu.. Vem vet, kanske blir han adopterad och sambo med Molly..;-) Mera taning idag och sedan arbete imorgon.. Hade nastan glomt hur det var att jobba - fast forst lite pool-tajm, har nu varmt upp den till ca 30 grader.