2009-11-06

Ett kap!


Jag tog sovmorgon och nar jag vaknade hade gubbarna och Fjunet dragit ivag pa en havsfisketur. En hel hoper med markliga fiskar i 3 kilosklassen hade de havat in. Den enda sort dom kande igen var Barracuda.

Jag tror det var lyckat.

Under tiden lag min nya fina van och syster Fru Arab i poolen och jaste. Ja jag borjar bli riktigt brun nu:-) Bastaste vannen du skulle alska fru Arab, vi far bjuda hem henne!

Vid ett snabbt mote med datorn konstaterade jag att man i Mall of the Emirates salde kameror till extrapris. Jag har lange onskat mig en ny kamera. Det var bara att packa in sig i bilen och fara ner. Hittade en Pentax 10 pixlar med 5x optisk zoom som var nedsatt till 549 AED, ca 1100 SEK. Tack for den! Jag ar sa nojd och glad.

Ramlade runt en stund i detta vackra och gigantiska kopcentrum och fann en och annan present till dottern med..och till dig Bastaste:-)

Stod aven utanfor Ski of Dubai men som det ser ut nu maste vi avsta att aka skidor. Aven om det lockade. Alla ar vi djurvanner och vi kan inte lamna Molly hemma hur lange som helst och jag lovar..en hund som Molly beats skidakning helt klart!

T o m Fjunet som ar radd for hundar ar helt bedarad av den har lilla kaxiga skokramshunden:-)

Nu lagar vi kalpudding at ArabLasse och dricker rodvin till..

Gar alldeles utmarkt

Langtar inte hem och funderar pa en ny tripp i februrari, hamta hem Fjunet och ta med Busan under tiden..

Fin fredagskvall alla, vi ska in i semesterdimman.

3 kommentarer:

bästaste sa...

Jag väntar med spänning!! Är det en försenad födelsedagspresent eller en alltför tidig julklapp???

Jag tackar för sms:en, men
du har ju beordrat mig att absolut inte skicka några till dig. Tur att jag har bra minne ibland!!

Pangbruden sa...

BrA VANNEN FOR DET AR DYRT.. dET AR ALLA MOJLIGA PRESENTER

epsilon sa...

Vad roligt att få ta del.
Ha det bra.