2009-11-12

Att diskutera med en 16 åring


..är inte alltid enkelt.

Såhär lät det hemma hos oss i gårkväll under tiden som vackra dottern dvs Busan och jag samtidigt brände maten i ugnen.

Busan: Norge är världens rikaste land.

Jag: Njae, är inte det något av oljestaterna i mellanöstern?

Busan: Nej det är Norge men de döljer det. I dubai tex visar dom ju sin rikedom med skidbacken och träd med guldlöv och så men det gör maninte i Norge.

Jag (osäker): Jaaahaaa.. Är det där något ni läst om i skolan?

Busan: Nej men det vet ju alla.

Jag (något full i skratt): Jaha men jag tror inte Norge ligger högst upp vad gäller BNP.

Busan: BNP! Det visar ju ingenting. Det är ju bara Bruttonationalprodukten, Alla vet ju att Norge är rikast..

Där gav jag upp.. Man har ingenting att komma med inför en 16 åring som är på hugget.

I just love that girl!!

:-)

5 kommentarer:

LJ Media sa...

Haha.
Du får väl berätta för henne att Norge är världens största land, om man plattar ut det:-)

Monica sa...

sötisen ;)
har hon planer på at tflytta dit hitta en norsk rik man ?

pangis sa...

Ingen aning..Hon ska bli kriminolog:-)

Svenskmastare sa...

Hon brås på mor kanske! Puss

pangis sa...

Hörrududud.. Den där får du förklara i afton..puss