2009-11-22

Mysigt och mörkt


Jäklars så mörkt det var i gårkväll i Axvall. Vissa figurer var så mörka att du inte hade en chans att se riktmedlen och det fanns ingen plats runtomkring att ta dom.

För en ickeskytt är detta gallimattias jag vet men ser vi inte korn och sikte ja då är det banne mig inte lätt.

Försök att sparka på en boll med ögonbindel:-)

Hur som helst så är det ju det här som är tjusningen med mörkerfält och banan var kanon.

Armen höll och jag sköt hyfsat bra i C. Missade fyra skott varav två pga av att jag blev överrumplat bländad och tittade mer på de gula starka solar som dök upp i stället för kornet som jag ska:-)

I B var jag förberedd och resultatet blev därefter. Missade bara två skott varav jag retar mig lite på det ena. Den var en onödig lite utslinkare men 46 träff ska man alltid vara nöjd med, pistolskyttegnäll är jag inget för.

En fin rolig mörk afton med bästa intresset, finaste familjen och goda vänner. Plus att skyttet och armen fungerade.

Sonen skötte sig bra han med med sitt livs näst bästa resultat och KP raringen visade vem som är bäst.

Vad mer kan man begära?

2 kommentarer:

Ynglet sa...

Grattis snyggt skjutet! Du förnekar dig aldrig i mörkret. Själv blev det mysbyxor och halsont. Synd, för jag hade sett fram emot att träffa er och höra allt om Dubai!

pangis sa...

Tack raring.. Så surt att bli sjuk till Sannaosta!! Din favvistävling..:-(