2009-11-21

Early morningblues

Matblogg eller inte en sak är i allafall säker och det är att någon frukostblogg blir det här aldrig.

Uppe i ottan. Ofrivilligt.

KP raringen kan inte hålla sig borta från skyttet och väckte oss alla.

Nej han sköt inte skarpt härhemma han gick upp och klädde på sig.

Det räckte för att väcka en snorig Pangis.

Jag?

Nej jag skippar dagen men om armen håller och näsan börjar torka så hänger jag med på mörkerskytte ikväll i stället.

Tillsammans med mitt Fjun, min man och min lilla Tass.

Så gör vi i vår familj. När mörkret faller vaknar vi till liv. Klär på oss varma överdragskläder, kängor och keps. Vässar till ögat och hjärnan för att bege oss ut och se vilka figurer vi kan träffa i månens sken.

Pappfigurer alltså.

Fin dag alla

2 kommentarer:

Eskortflickan sa...

Morgonstund har inte guld i mun...men med lite kaffe blir livet genast roligare! Här renoverar vi vidare, vi är inne "köksdimman" och jag börjar längta ut...Ser fram emot att ses i nyår!Krya på er!

pangis sa...

Fortfarande!!! Ja ja..det är mkt jobb antar jag:-)