2009-11-17

Kaos och katastrof


Rubriken skulle kunna ha något med bilden att göra.. Dom är ju teens:-)

Kaos är granne med Gud sägs det.

Fan vet.

Flyttkaoset på vårt jobb startade med att flyttkillarna inte dög upp. 3 timmar försenade började de bära. Svor, bar, pustade, suckade och stönade.

Efter en timme ville någon ta rast. "Tar det en annan dag liksom" :-) En annan skulle minsann aldrig mer jobba.

Flyttfirma?

No Way!

Hör och häpna men hos oss hade politikerna beslutat att minsta möjliga kostnad skulle läggas på vår flytt så de som bar kanske inte är länets mest intressanta på arbetsmarknaden.

Gulliga var de i allafall. Spolingarna. Alla fick vi namn jag gick under namnet "Hon den där snygga" :-)

Jamen man blir ju snäll och glad då.

Ända till.

Det visade sig att min dator var puts väck. Fanns ingenstans. Jobbets värstingdator. Helt nyinköpt för dyra pengar. Den dator som är navet i verksamheten med massa specialprogram installerade.

Jag skickade i väg två att spolingarna att leta rätt på den, för jag misstänkte vart den tagit vägen och mycket riktigt.

En timme senare var den på plats. Den hade följt med lasset med rektorns saker.

Så nu återstår att packa upp i kaoset och se om vi kan börja jobba igen.

På tal om kaos.

Vaccination i Örebro är tammefan värsta sämsta planerade massvaccinationen genom tiderna. Folk är galna och köar i timmar. Ger mig fan på att de får influensan i kön.

Läkarna har gått ut med att vi lite äldre ska vänta och låta barn och ungdomar, som riskerar att blir sjukast, vaccinera sig först.

Gissa vilka som står först i kön och trängs?

Ni får en kvalificerad.

Just det.. De som garanterat både hunnit med Asiaten och Hong Kong. De som har ett visst skydd. Jodå där slåss de med sina rullatorer.

Skämmes! Hoppas de inte snor sprutan från något barnbarn som går och blir sjukt nu.

Kidsen hann få sina sprutor och det är bra. Båda är i riskzonen för att tillhöra riskgruppen. Vackra dottern svimmade och krampade.. Är jag förvånad?

Jag och KP avvaktar. Låter kidsen få först.

2012 btw var en bra film.

Katastrof.

För.

Nästan.

Alla.

Dog.

:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt blodtryck mår inte bra av denna mässvaccination, katastrof, bara pansionärer och folk i riskgrupperna kommer överleva.SY.

Lennart sa...

Läste på NA.se i går att det var rena kalabaliken på mässan. Har hört att det även går vilt till på vårdcentralerna här i stan. Jag tänkte leva lite farligt, ska inte ta någon spruta.

pangis sa...

SY plus mina slynglar och deras far:-)