2009-11-20

Feed me

Mat måste man ha och eftersom jag missar kvällens 40 års kalas fick jag i all hast bege mig till affären..

Här gör vi det enkelt för oss.

Jag har klappat in röksalt och vitlökspeppar i en hel fläskkarré som nu står i ugnen. Till det tar vi en påse färdig potatisgratäng som jag ska hotta upp med lite grädde och vitlök.

Smörstekta kantareller, en sallad och ett glas fredagsrött blir perfekt till.

Tror jag ska förvandla min blogg till en matblogg.

Gillar att laga mat och läsa om mat.

Visste ni att jag läser kokböcker eller mattidningar nästan varje kväll innan jag somnar?

Sån är jag...

7 kommentarer:

Doc sa...

Pangbrudens matblogg - rätter som smäller högt!

Lennart sa...

Jag tittade in hit för en timme sen eller så, klickade sen bort fönstret... Då ploppade det snabbt fram 49! fönster av din blogg! Var tvungen att stänga av datorn. Har du smittat den med någon bacill? Jag ska strax gå hem och steka mig en quornbiff och ett ägg.

Pangbruden sa...

Nej..Min blogg är vaccinerad med allehanda antivirusprogram

epsilon sa...

Det där lät ju jättegott. Själva hämtade vi på Burger King. Kom från Sthlm kl 21 00 så vi är väl lite ursäktade

Ewa sa...

Du, jag är nästan lika dan...jg läser väldigt gärna mattidningar när jag innan somna. När jag för något år sedan köpte "Nya Annas mat" kokboken så var den min kvälls litteratur till vänners förvåning :)

Kram

Ewa sa...

..."när jag innan somna"...inte så bra svenska..men det är söndagmorgon å jag är lite trött :)

Pangbruden sa...

Ewa.. Man får ha dålig stavning en arla morgonstund:-)