2009-11-16

Flyttbestyr

På arbetsplatsen råder allmänt förvirrat kaos. Vi packar och flyttar till andra änden av huset. Jo det är långt en hel skolgård ska passeras.

Men.

Jag kommer få ett av de vackraste tjänsterum jag sett. Stort med högt valvformat fönster och högt i tak.

Ett gammalt fint iordningsställt slagbord ska tjäna som konferrensmöbel och yuccaplamen som mäter över 2 meter får plats.

Jag kommer att stortrivas.

Inte minst med tanke på att jag slipper ha solen skinandes rakt in i mitt rum och därmed slippa 40 grader varmt på sommaren.

Jag har ingen pool här att tillgå.

Flytta ihop med KP?

Jo..hoppas det

4 kommentarer:

Mattias sa...

Låter härligt med en bra flytt med jobbet! Trivs där vi håller till nu men skulle gärna ha ett större kontor och ett fönster om man fick drömma lite.

Förstår om du längtar tillbaka till arabvärlden för fyfan vad trist det är med detta novembermörker!

Monica sa...

va skönt med nytt rum och svalt;=)

epsilon sa...

Vad härligt positiv du är. Och då går ju allt så mycket bättre. Men ni ska väl inte bära själva?

pangis sa...

Klart jag är positiv! Vad annat kan man vara!