2009-06-10

Sömnbesvärligt

Ett säkert tecken på att jag har för mycket att göra är att bloggen mest består av bilder. Tankar och ord varken hinns med eller orkar sorteras i hjärnan.

Jag far hit och dit fram och tillbaka på än det ena än det andra och jag lovar er, det suger!

Stressymptomen börjar ge sig till känna och jag sover dåligt. Är trött men klarar inte av att somna. Inte inom de 5 minuter jag vanligtvis somnar iallafall. Ni förstår för oss med gott sovhjärta innebär en halvtimmes snurrande ren katastrof.

Jag avskyr att inte somna så fort jag släckt lampan. Gör jag inte det ja då konstaterar jag kallt att "nähä nu blir det en skitnatt". Att jag sen kanske somnar åtminstone inom en timmes tid spelar liksom ingen roll. Jag blir irriterad.

Jag har bekanta med riktiga sömnsvårigheter, medicinskt konstaterade. För dom måste mitt resonemang om sömn det nästan vara ett slag i ansiktet.

Så..

Varför i hela fridens namn klagar jag för?

Ja just det.

Jag är ju Närking:-)

Tänkte inte på det.

8 kommentarer:

sofie sa...

Hoppas inte att du går in i väggeen. Kram

Anonym sa...

Då är vi två!!

Miaochdetärmyckenu

Anonym sa...

När får du semeeesssterrr? =)

Iraq-Lena sa...

Du är inte ensam. Har bara en rekommendation mot stes som lyder så här "EAT & SLEEP". Skit i allt annat. De löser sig. Lättare sagt en gjort dock. Ber du om komnentar fler gånger blir fortfarande svaret "EAT & SLEEP"

epsilon sa...

Sänk axlarna och andas lugnt!
Det orner säj, å orner dä säj int´
så kvittter dä , säger vi på mitt hemlands vilda tunomål.

pangis sa...

Lena..Det är så jag gör..och det brukar fungera

Semster får jag v 26.. ska jobba sen litegrann men efter det har jag ledigt i nästan 5 veckor till..phu

Mattias sa...

Ja dina sömnbesvär var alla fall en liten örfil i ansiktet på mig :)

Nädå man kan ju bara utgå från sin egen situation och jag hoppas du snart sover bättre.

För mig är det största problemet förutom Max vakningar att jag har så svårt att somna om så inatt låg jag vaken mellan kl 2-5 pga att Max fick nåt konstigt raseriutbrott 2-3 ggr. Tur att jag klarar mig på lite sömn men jag skulle vilja vara sån som bara somnade pang tjong...

Ha en trevlig helg och snart får du semester ;)

pangis sa...

Ja Mattias.. jag vet jag har inte mycket att klaga på..