2009-06-28

Sjön drar

Kräftor kräva dessa drycker sa den gode Engström på sin tid.

Värme kräver en dag på sjön säger eders Pangbrud.

Bara jag nu kan få upp det där skrället till man som jag oftast delar sovrum med:-)

Han är, till skillnad mot mig, morgontrött vilket resulterat i att jag numera sällan får kaffe på sängen.

När den nyblivna 16 åringen var en liten Busa drillade jag henne till perfektion vad gäller att fixa kaffe på sängen åt sin moder. Vem kan motstå ett litet lintottetroll som med mjuk röst ropar "Pappa vi vill ha baffe nu" :-)

Å andra sidan skulle det vara märkligt om hon numera kröp ner i sängen hos mig klockan 05.00 på morgonen och ropade att hon ville ha "baffe"..

Det är väl knappt att hon har lagt sig vid den tiden.

Nej nu ska jag försöka få upp den där mannen så vi kommer ut på vattnet någon gång.

I morgon stundar arbetsdag. Tre dagar på det heta kontoret innan långsemestern drar igång. 4,5 oplanerade veckor:-)

Fin dag i värmen alla!

1 kommentar:

epsilon sa...

Sätt dig i chefens rum, svalt och skönt.