2009-06-13

Lyx

För mig stavas semester böcker. Att ha en hög med olästa böcker är det absolut bästa med ledigheten.

Jag är och förblir en boknörd och kommer aldrig att prioritera filmer eller TV för en bra bok.

Nope, det skrivna ordet är det som lockar mig.

Nu har jag och en av mina bästa vänner, rektorskan, haft en heldag på stan. Bara det är en lyx jag sällan unnar mig, eller hinner med. Vi har kikat på kläder utan att köpa något, det ni:-) Lunchat och fikat och fyllt på våra semesterpocketförråd.

Känner jag mig själv rätt så har jag läst ut en och annan innan vi far till Skagen nästa helg:-)

Bla bla bla.. Lika bra att avsluta det här meningslösa inlägget och återgå till helgens bok. Lemmy i Motörheads memoarer. Bland det roligaste jag läst på länge. Störtskön varelse och längtar ni efter en bra bok så är den att rekommendera.

Fin lördag alla!

4 kommentarer:

epsilon sa...

"Guernseys litteratur- och potatisskalspajssälskap" är en en riktig feelgood- bok som jag läst på sistone. Rekommenderas för lata och trevliga dagar.

pangis sa...

Epsilon..Har läst den, håller med den var riktigt bra!

Mattias sa...

Ja, böcker är verkligen avkopplande även om jag tyvärr läser otroligt sällan numera. Har svårt att se att det blir massor av bra tillfällen till sån avkoppling med vår junior i sommar heller men ska försöka läsa klart Snabba Cash alla fall.

Jaså har Lemmy en rolig självbiografi. Hmm den kanske man ska läsa för jag gillar att läsa självbiografier och han lär ju ha varit med om en del.

Pangbruden sa...

Mattias..Den är bra, välskriven och rolig! Läs den!