2009-06-19

Midsommarfirande genom åren


Så många midsommaraftnar jag har firat. säg vad har jag inte gjort?

Jag har paddlat, varit i sommarstugor, festat järnet, dansat och sjungit samt förlovat mig en gång 1984. Året därpå fick han respass. Jag var 20 år och han tyckte vi skulle köpa hus, ett hus med 20 garage. Det tyckte inte jag.

Jag har fött barn dagarna efter midsommar och varit nyopererad för gallsten ett år. Jag har varit på lövade dansbanor men aldrig inne i stan.

Jag har varit utomlands åtskilliga år. Frankrike, Holland, Danmark och Österrike. För att inte tala om alla åren i Norge.

Jag har firat traditionellt med sill, jordgubbar och grillat. Dansat med lintottar som varit de sötaste och skrattat i goda vänners lag.

Ju äldre jag blir desto mindre betyder den här dagen för mig. Likt alla andra storhelger. Jag firar visst gör jag det men det är för barnens skull, för att de ska lära sig traditionen och föra den vidare. Sen tycker jag att det är ett ypperligt tillfälle att umgås med mina närmsta vänner.

Det är det bästa med midsommar för mig. Min familj och mina närmsta vänner!

Trevlig midsommarafton alla!

5 kommentarer:

✿Ewa sa...

Jadu, det är nog så det är...

ha en riktigt skön midsommar!

Anonym sa...

Kanske ska man sätta på sig Long-johns och stövlar i år? =) Trevlig midsommar!

Pangbruden sa...

Höär har det börjat spricka upp:-)

Bitte sa...

Jag är lite trött på midsommar. Är ju liksom uppvuxen i Dalarna och har därtill spelat fiol....
Ha en skön midsommar och kör försiktigt!

Fru T sa...

Trevlig midsommar!

önskar vi i Tillberga