2009-06-09

Grov miss

Även en pangismamma har fläckar, kanske inte så många och inte så ofta men visst har jag mina sämre sidor som förälder.

Dottern slutar nian i morgon, en milstolpe för henne men jag har liksom inte hunnit med.

Inte nog med det, jag har helt missat att dom ska ha blommor! Iiiihh.. skamvråvarning.

I min värld får man blommor när man tar studenten.

Sonen struntade i allt vad växter heter när han slutade nian så vad vet jag?

Tur hon påminde mig ikväll så att jag med andan i halsen kan fixa en kvast i arla morgonstund.

Den andre föräldern sliter i sitt anletes svett. Möte hela dagen så han missar hela spektaklet. Han har försökt få en lucka utan att lyckats så ingen skugga må falla på honom.

Det är väl så med minstingar, dom får liksom bara följa med strömmen på något vis.

5 kommentarer:

Kia sa...

Tack för hjälpen!! Det var nära ögat. Äldsta dottern går ut nian i övermorgon. Nu hinner jag fixa flowers. Tack vare dig!

pangis sa...

Var så lite så.. Skönt att höra att fler är som jag:-)

sofie sa...

Jag tycker ingen av er är nån dålig mor. Kram på er

Anonym sa...

Det måste vara nåt speciellt i Närke, i Gävle får man när man tar studenten!
OCH en ros av skolan, men inte av familjen..... konstigt....

Miasomplanerarförstudentfest!

Iraq-Lena sa...

Ja, nog har det ändrats minsann. Ett par generationer tidigare så var det minsann eleven som fick skämmas vid hemkomsten om inte betygen stämde med partiarkatets eller matriarkatets syn på vad det skulle vara. Vad heter det när ungdomen är den rådande och den som sätter spelreglerna?