2010-01-07

Tomten är morfar till alla barnen

Skillsmässor och separationer finns det av i överflöd. Lika många separationer som det finns lika många olika slags separationer finns det.

Alla är unika i sitt slag.

Det finns bra, dåliga, svarta, glada, fina, hemska och ja listan kan göras lång.

Jag tillhör dom med en hyfsat bra separation bakom mig. Så gör även KP.

Idag fick vi det bekräftat ytterligare.

KP´s f.d svärföräldrar, alltså hans ex mor och far, bjuder på bio. De bjuder KP, liten Tass och även mig att gå och se Göta Kanal 3 tillsammans med dom! (Teensen vill inte se den för allt i världen, den är ju pinsam:-)

Visst är det ett trevligt iniativ?

Jag blev i allafall glad!

PS, jag har träffat dom många gånger och dom är alltigenom trevliga människor så jag är inte förvånad men inte desto mindre glad för det. DS

4 kommentarer:

pike-master sa...

Jag har aldrig fattat varför man ska behöva bli ovänner bara för att man särar på sig, men oftast är det nog ens nya partner som sätter stopp för vänskapen i tidigare förhållanden (m tillhörande fam)
Intressant ämne faktiskt.

Pangbruden sa...

Jag håller med dig.. någonstans är man ju alltid familj om man har barn..

pike-master sa...

Haha kul är att sambons barns pappa ringde precis & vill komma ner på en öl & titta på hockey ikväll, vilket sammanträffande :)

pangis sa...

Pike..sånt gillas! Min exman med snin nya fru firade jul med oss:-)