2010-01-22

Positive thinking

Always look on the bright side of life.. vissel vissel..

Pratade just med en kollega som under veckan drabbats av en allvarligare sjukdom och är inlagd på stora sjukhuset. (Nu kommer allt att gå bra tack och lov) Hur som hafver så mitt i bedrövelsen så kunde hon konstatera att det inte gjorde så mycket att hon inte klarar av att äta (förlamning etc) hon går ju ner i vikt.

Galghumor på hög nivå men ett gott tecken på att den tjejen inte ger upp.

Man blir glad av att höra sånt!

Efter det satte jag mig vid datorn och knappade in resten av månadens räkningar och hör och häpna. Det blir pengar över, ännu ett glädjeämne på veckans lista.

Huset är städat, maten inhandlad och katten avmaskad.

Bara bilen som behöver tvättas och allt klubbjobb som ligger framför mig kvar då..

Men det tar vi på söndag. I morgon familjemiddag och i afton dans. Let´s Dance.

Förhoppningsvis får jag även en glimt av mina teens som kommer hem ikväll. Men det vet man inte längre med säkerhet. Det finns numera annat som är mer intressant än en gammal morsa på fredagskvällen..

:-)

Inga kommentarer: