2010-01-12

Det här blev finemang

Då kan nästan gästerna komma då:-)

Gjorde en jättesats av den här gulashsoppan
som jag hittade i Sveriges klart bästa matblogg. En riktig guldgruva är den!

Jag ändrade lite i receptet, vad annars:-) Lade till några nypor farin för att mildra den lätt syrliga tomatsmaken och använde en extra buljongtärning, mörk köttbuljong, för mustighetens skull. (Jag har mer än fördubblat receptet) Jag torrostade även spiskumminfröna i stekpannan innan, smaken blir fylligare då.

Kidsen gav två tummar upp och har redan varit och nallat varsin tallrik men jag har en saftgryta full så det ska nog räcka.

Vitlöksbröd, brie, kladdkaka med grädde och chokladpraliner kommer förgylla morgondagen lite extra.

Om jag hinner duscha först vill säga:-)

7 kommentarer:

bästaste sa...

Låter jättegott!! Längtar redan.

Pangbruden sa...

Japp den blev bättre än lindvallens! Helt mjöl och mjölkfri:-)

Monica sa...

GRATTIS PÅ DAGEN :) HA EN UNDERBAR DAG I DAG!!! PUSS

Flunkbuster sa...

Grattis Pangis!

pangis sa...

Tack raringar!

Lennart sa...

Grattis!

Anonym sa...

Gud så smarrigt!

Löv Gulash..

Pok

Mallagenomfrusenbralla