2010-01-19

Money makes the world go round..

Enligt ekonomerna ska detta vara årets värsta vecka. Dagarna innan barnbidrag och lön efter jul.

Tipsen på hur man ska få pengar genomsyrar tidningarnas ekonomisidor. Frysar skall tömmas och allehanda säljas på blocket.

Helt ok frågar ni mig.

Personligen tillhör jag den lyckliga skara som fortfarande får både julklappspengar och födelsedagspengar. Varför jag t o m har pengar kvar på lönekontot.

Bli nu inte gröna av avund för det. Under 2010 ska jag punga ut med över 20000 i studieskulder och elräkningen i februari kommer att slå i taket. För att inte tala om dessa födelsedagar och bröllop som kommer att kosta skjortan. Jag lär behöva mina surt sparade slantar.

Vad jag däremot finner skönt är att mitt shoppingbehov är lika med noll. När man ska slå ihop två överfulla hus är det sista man behöver prylar. Snarare behöver vi sälja av.

Undrar vems porslin och kristall som ryker först..:-)

Nej nu får det vara slutpausat. Sjukdom på jobbet gör att jag har dubbelt upp. Tack och lov kommer rara kollegan från andra kommunen in och gör en handräckning ikväll. Det hade inte gått annars.

Fridens på er alla!

6 kommentarer:

Lotta sa...

fixa en loppis, eller skänk till Röda Korset!?

pangis sa...

Jo det blöir nog en blandning av det.. plus blocket

Lennart sa...

Den här veckan är inget problem för mig. Jag har många kronor orörda på kontot och studielånet betalade jag bort för flera år sen.

Iraq-Lena sa...

Nåt litet kylskåp till övers? Har ett stort i utbyte - Nä visst nä. Ska sälja det stora när jag hittat ett litet i golvmodell att sätta under köksbänken...tänkte bara högt apropå prylar. Pengar slut? har inte haft nån fast lön på bra länge så vilken månad som är vilken? har inget system för sånt. Inte än. Hoppas på bättre tider nya året.

pangis sa...

Hoppas jag med att du får Lena! Har tyvärr inget litet kylskåp..

epsilon sa...

Lyft för ekonomin är när studelånen är betalda och allre mest när barnen flyttar hemifrån. Märks mycket mer än lönelyften.