2010-01-28

Rötägg av ruttnaste sort!

Rötägg finns.

Tyvärr.

Rötägg tar inte hänsyn vare sig till ålder, kön, bakgrund, religion eller sexuell läggning. Rötägg finns överallt.

Rötägget kan vara varierat ruttet. Ibland kan man t o m ha viss förståelse varför ett rötägg har blivit till. Hur föruttnelseprocessen imbords påbörjades för att skapa denna ruttenhet.

Vissa rötägg kan t o m väcka empati och sorg.

Men.

Det finns en typ av rötägg som jag inte kan förlika mig med. De mest genomruttet grönsvarta rötäggen.

De som förgriper sig på barn. De som hotar och våldtar mindreåriga! För att inte tala om de som t o m använder sig av sin ställning i samhället och genomför dessa övergrepp.

Till de mest genomruttna rötägg jag vet tillhör den nu så omskrivne polischefen som våldtagit och hotat mindreåriga. Dit hör även Säpovakten som t o m dristade sig att hota en ung flicka med sitt tjänstevapen innan han våldtog henne grovt. Fy fan säger jag bara! Dom är ju till för att skydda oss mot rötäggen och så visar det sig att de tillhör den värsta sorten själva.

Man blir mållös! För mig är det människor som helt förlorat allt vad människovärde heter. Det finns inget kvar.

Nu senast läser jag om en förskollärare inom Frälsningsarmén som förgripit sig på småbarn. Jag häpnar och förstummas över denna ofattbara grymhet!

Jag tror inte på dödsstraff, det hör inte hemma i en demokrati och i dessa fall verkar dödsstraff lindrigt. Brottets art kräver mer än så.

Ja jag är upprörd, jag förväntar mig bra mycket mer av människor än sånt här!

Bra mycket mer om jag ska kalla dom människor eller levande varelser överhuvudtaget.

Det finns inte ens ord!

8 kommentarer:

magnus sa...

Människan är ett djur, det är lätt att glömma. Vi är inte större än de rötägg som finns bland oss.

Malte sa...

strilisering!

pangis sa...

Djur gör inte såhär...

Tvångskastrering utan bedövning kanske;-)

magnus sa...

Pangis: det är just det som djur gör...

pangis sa...

Inte min katt! ;-)

epsilon sa...

Verkligen mer än förfärligt. Ska man inte kunna lita på att en enda människa är hederlig längre?

pike-master sa...

Det är inte slut än i härvan kring polischefen, det finns ännu en "ej namngiven" person som sitter högt uppsatt boende i Stockholm, detta ska tydligen vara en rikskändis, arbetar med att få fram data kring den här personen men finner inget om vem det kan vara än så länge.
Ska bli intressant att se om det tystas ner eller om det kommer fram.

Många anser att sterilisering är rätt metod men man får inte glömma det faktum att det troligen inte sitter mellan benen på dessa utan mer i skallen, felaktig lobotomi behandling kanske vore att föredra, billigt & smärtfritt.

Pangbruden sa...

Pike.. Dom faller i allafall hårt hårt hårt!!!