2010-01-06

Sibirien

Ja jäklar vad man är korkad! Gå upp frivilligt 06:00 klä på sig alla kläder man har och lite till för att bege sig till Enköping i 25 minusgrader och skjuta!

Så gick det som det gick också.

I o f s så fungerade C varvet ganska bra, åtminstone milsnabb och fältdelen men A vaarvet frös inne. Då hade det visserligen blivit varmare, endast -18, men luftfuktigheten gjorde så att lederna frös.

Jag har aldrig skjutit i liknande kyla och undrar om jag någonsin kommer att göra om det.

Här pågår upptining.

Vad gör ni?

11 kommentarer:

Monica sa...

väntar på att få lägga mig så jag kan få komma upp o jobba imorgon ;)

LJ Media sa...

Planerar en tripp till kalla Finland...
Men det kanske blir Georgien innan om nån blaska vill beställa jobb därifrån. Man lär få pälsa på sig.

pangis sa...

Merinoull är att rekommendera

ninis sa...

VAFALLS???? Har du vart i enköping??? Men där bor ju jaaaaag.... ååååh, hade man vetat hade jag ju slriat upp till skjutbanan och kollat ju!!!

Det är kallt, kallt som faaaaaaaan skulle jag vilja säga! :)

KRAM

Mattias sa...

Med tanke på denna hemska kyla så kanske Pangis skakade vid skjutbanan så du ska nog vara glad över att du inte gick dit Nina ;)

pangis sa...

Det var synd att du inte dök upp.. här skakas inget!!!:-) Jag var så jävla stelfrusen att armarna inte ens rörde sig på kommando:-)

Majsanochmalla sa...

Bloggar igen typ..

Pok

Mallaskaskärpasigbralla

epsilon sa...

Lite korkat kan det ju tyckas. Svårt att klä sig i den kylan. Men bra gjort att ni ger er ut.

pangis sa...

Mallan: Det var banne mig på tiden:-)

pangis sa...

Epsilon.. ovanligt korkat, jag håller med dig:-)

ninis sa...

JAG VET att jag skulle blivit imponerad... attans osis! Nästa gång hojtar du till, OK?