2010-01-17

Jobb och sport omvartannat

Det blev klubbjobb.

I valet med att följa med på pimpeltävling eller klubbjobba valde jag det senare. Nytta före nöje.

Årsrapporten ska färdigställas och bokslutet påbörjas. Vi är en stor förening så det går inte att ligga på latsidan här inte.

Samtidigt så gillar jag det. Jag är siffermänniska i grund och botten så jag får ett slags kickar av att försvinna in i debet och kredits underbara värld.

Varvar det hela med vinterstudion.

Mitt intresse för vintersport härstammar faktiskt från min mormor. En stark norsk kvinna som ansåg att skidåkning var Guds gåva till mänskligheten.

Nåde oss om vi ringde och störde när hon tittade på längdåkning och vad hon ansåg om Gunde Svan, som spöade norrmän på "rekke og rad" ja det har jag bloggat om förr.

:-)

Fin söndag alla!

4 kommentarer:

Lennart sa...

Jag tycker det är kul med slalom. Det är härligt att slänga sig ner för backen och susa fram. För en massa år sen åkte jag en gång varje vinter till Sälen. Var även till Alperna några gånger. Fast nu har det inte blivit något åkande på flera år.

Pangbruden sa...

Det måste du ändra på Lennart!!!

epsilon sa...

jag håller med din mormor. Att åka skidor är så himla härligt. Särskilt nu när man får valla med blått.

pike-master sa...

Det var alltså en kuggfråga *smajl