2009-12-01

Surdag

Det regnar som satan ute.

Dag ut och dag in.

Okej just nu är det uppehåll men innan dagen är över så har det säkert börjat att "pissa" ner igen.

Fredspristagaren ska skicka ut fler soldater i krig. Ska han använda sina fredspengar till det? Jag får det inte att gå ihop helt enkelt.

Stressigt på jobbet. Far runt som en iller mellan arbetsplats och Åsbro kursgård.

Kollegor är sjuka och chefen på semester.

köa i timmar för att få influensasprutan med ett vaccin som aldrig räcker till lockar mig föga.

Till på köpet får vi ingen julklapp av arbetsgivaren i år. Visst klarar jag mig utan den evinnerliga ryggsäcken men tanken att bry sig om sina anställda försvann.

Surdag...

Tur jag ska äta årets första julbord på lunchen..

God mat piggar alltid upp:-)

5 kommentarer:

epsilon sa...

Ibland är det så dystert. men just nu tisdag förmiddag så är det klart och sol här i södra Närke.
Så det kommer nog att bli bättre.
Ingen julklapp - trist men ni kan ju alltid gå en vända på konstgräset.

pangis sa...

Nope..ingen julklapp... KP får köpa en extra till mig bara för det:-)

Lennart sa...

Här har det varit soligt och härligt i dag. Fast det var inte trevligt i går så det går nog upp och ner och jämnar ut sig på något sätt. Antar jag?

Iraq-Lena sa...

Om man inte får någon julklapp så kan man istället ge bort en. Kanske skulle ni vända på steken och ge varsin julklapp till arbetsgivaren istället. Fungerar julbord som botemedel mot surdag måntro?

pangis sa...

Nej men det piggar upp litegrann:-) Smart idé.. alla ger arbetsgivaren en ryggsäck:-9