2009-12-29

00-talet

Tid för reflektion kanske? Vad hände under decenniet? Ja nu menar jag på det personliga planet.

Själv spydde jag in 2000 talet. Fick magsjuka på nyårsafton och jävlar vad sjuk jag var. Dåvarande make och barn for på vår storslagna nyårsfest själv låg jag i soffan och halvsov mellan kräkningarna. Svimmade i köket när jag skulle försöka hämta mig något att dricka.

De kom hem till tolvslaget så jag fick i allfall skåla in det nya decenniet med mina barn. I vätskeersättning.

Hur skulle det bli?

Det blev både gott och ont. Min svärfar förolyckades och vi separerade i samband med det. Lugnt och stilla i stor överenskommelse men ändå så smärtsamt.

Trollen växte upp och blev till de fina ungdomar jag faktiskt har. Barn att vara stolt över.

Alla resor. Både med exmaken och senare. Jag har sett hela Europa snart och det har gett både mig och barnen en grogrund för framtiden.

Jag bytte jobb och gjorde mig definitivt av med onda människor i mitt liv. Tog in några nya fina vänner istället. Livslånga vänskaper att vårda.

Jag återupptog intressen som ger mig massor. Skytte och skidåkning.

Sen återupptäckte jag ju mannen i mitt liv. Han som jag skulle ha satsat på redan för 20 år sen.

När jag gör bokslut över 00 talet så är det ett positivt decennium, trots allt.

Visst har det varit tuffa stunder, stunder så jobbiga att jag knappt trott jag skulle klara av att andas men det lättade. Ju längre decenniet gick desto bättre blev det.

Men så har vi ju det här med vädret.. jamen hur jäkla kallt kan det vara och ska mitt nästa decennium starta med personlig konkurs?

För.

Det kommer en sjujäkla elräkning i januari efter det här..

;-)

Inga kommentarer: