2009-12-17

Falsksång

Jag är ingen älskare av skolavslutningar och har aldrig varit. Dock har det väl gått an med vackra dottern efterson hon gått på en speciell musiksola och deras stämsång är ju oklanderlig.

Vackert så man gråtit

Mina teens är färdiga med grundskolor och allt vad dessa avslutningar innebär men jag har ju en liten Tass som bonus varpå eländet fortsätter i några år.

Igår kväll bänkade vi oss således i den lilla lantkyrkan för att lyssna till glada förväntasfulla barn. Jag känner inte igen något av dem bortsett från Tassen

Tassen stod längst bak och höll fred på sig.

Övriga sjöng och spelade.

Och som dom lät. Falsksång, tut och gnissel omvartannat. Stackars barn:-)

Den ena ungen mindre musikalisk än den andra.

Måhända jag är bortskämd från Karl-Johans skolor men detta var katastrofalt. Till på köpet har de en överambitiös skolfröken som helst vill sjunga själv.

Tänk er att för det första gå på vilt främmande barns avslutning och till på köpet tvingas höra falsksång.

Jag tycker det var riktigt kul faktiskt.

Skrattretande kul.

:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

*Fniss*

Men barnen är söta i alla fall!

Miasomkikatin

epsilon sa...

Du är helt klart bortskämd. Det är väl härligt att alla får vara med, inte bara de tonsäkra. Fast tradigt blir det ju och värst är blockflöjterna. Och överambitiösa lärare ska vi vara glada över, hellre det än tvärtom. God Jul!

pangis sa...

Jo Epsilon i grund och botten håller jag med dig.. Men det var ngt som inte var helt ok igår.. svårt att förklara i ord.. rörigt och halvdåligt förberett kanske..