2009-12-21

Jävlar i havet vad arg jag blev

Var på plats på jobbet 07:15 i morse och drog igång med racerfart. Eftersom jag har semester i morgon behövde jag få undan två dagars arbete och det under vår värsta period.

Jag fixade det.

Kom hem i vanlig tid och konstaterade att den ena lata tonåringen fortfarande sov och den andra inte ens var hemma.

När deras rum skulle ha varit färdigstädade!!!!

Jag fick ett anfall. Ett hyperventilationsanfall! Jag fick ett raseriutbrott som var värre än vulkanutbrottet som sänkte Pompeij på sin tid.

Något har gått sönder i huset för jag har hört kraset men än vet jag inte vad och ärligt så skiter jag fullständigt i det.

Stora julstädningen skall icke förfaras av lata teens.

Nu är deras rum skinande blanka, och jag har hunnit med kök, hall och badrum.

Resten tar vi i morgon.

Sen ska eders Pangbrud ha julefrid.

11 kommentarer:

Lennart sa...

Hoppas du har lugnat ner dig lite nu, tänk på hjärtat. God Jul!

pike-master sa...

omg låter som en vanlig vardag här jhu :P

Pangbruden sa...

Huga Pike:-) Men ja..jag har sansat mig

Malte sa...

Vad skönt att man slipper det där med jul!

Monica sa...

kan du bli så arg?

Pangbruden sa...

Monica..ja fyfan vad arg jag kan bli men det var längesen nu:-)

epsilon sa...

Herregud, så där kunde det vara när barna bodde hemma. Lugnare nu.

Ewa sa...

:) känner igen känslan, tur att det inte är så ofta den kommer för tänk så himla slut man skulle bli...men man får ju mycket gjort när ilskan far runt i kroppen förstås ;)

Ha nu en fröjdefull jul! Massor av god mat, kärlek och snöknarr under fötterna

pangis sa...

Tack Ewa..nu är deet lugnt och de blev som två små rara städande lamm efter mitt utbrott:-)

Mattias sa...

Känner ju inte dig privat men har också svårt att se dig rasande :)

pangis sa...

Tro mig Mattias.. det händer inte ofta men när det väl sker ja då håller sig folk undan:-)