2009-12-01

Ingen rädder för grisen här..:-)

Ingen kö till vaccination på Örebromässan var budskapet i radion. Passar mig perfekt så jag packade in mig i bilen och for iväg.

Fick parkering invid ingången, hade redan fyllt i min hälsodeklaration. Fick en nummerlapp av en trevlig dam från Röda korset och blev hänvisad en första kö. Intill fanns stora IKEApåsar som man kunde lägga sina ytterkläder i.

Efter 1 minut var jag framme hos en doktor som läste igenom min deklaration, vi pratade såvitt det var om min allergi och jag ordinerades sprutan.

Hamnade i kö nr 8 där stod jag ytterligare en minut. En ung spoling förde in mina data samtidigt som den före mig besprutades av en rejäl sköterska modell äldre som garanterat gjort detta många gånger i sina dar.

Ytterligare en minut senare var jag besprutad och klar. Lite ömt kändes det men när jag klagade meddelade damen att "Lite ska det väl kännas":-)

Eftersom jag är allergisk och har lite astma fick jag sitta i karantän i 20 minuter innan jag släpptes hem.

Hur smidigt som helst. Suveränt organiserat så länge inte folk börjar köa 3 timmar innan dom öppnar. Inte konstigt att det blir kaos och att folk klagar då.

Får se hur status är i morgon ..

Men..

Ingen rädder för grisen här...:-)

3 kommentarer:

Monica sa...

hoppas du inte får biverkningar nöff noff

epsilon sa...

Är inte det minsta orolig för sprutan men står inte ut med att köa. Så du hade allt tur. Här i sydliga Närke finns inget vaccin denna vecka, kanske v 50.

Pangbruden sa...

Har bara lite ont i armen..men f.ö mår jag fint:-)