2009-12-20

Julbord och rökning

Inte vet jag vad ni har för planer idag men själv ska jag på julbord till anrika, kungliga Loka Brunn.

Nice.

Inte nog med det, mor och far bjuder.

Dubbelnice.

Efteråt stundar julklappsutdelning och sedvanligt varmmanglande av alla mina linnedukar. När mina föräldrar dör, (ja dom kommer garanterat att göra det någon gång i livet men det kanske tar 20 år till) så är det enda jag egentligen vill ärva deras varmmangel. Dylika går inte att få tag på längre. Den är suverän och vårdas som ett spädbarn:-)

Hur gick det då med faders paket? Jodå en mycket fin och elegant brödrost från Krupp har inhandlats tillika en vinbok. Till modern hade jag redan den finaste sjalen och sen får de ett par limpor Dubaicigg. Storrökare är dom båda två och på senaste hälsokontrollen så meddelade läkaren att modern hade bland de starkaste lungor han stött på. Han trodde inte på att hon rökt i 45 år. Hon är kärnfrisk och har hyperhälsa.

Eller så är hon konserverad?? :-)

Man får iallafall inte dom att tro på att rökning är farligt efter den läkarbesiktningen.

Fin kall och snöig dag alla, vi har fyrhjulsdrift och räds icke halkan.

:-)

4 kommentarer:

pike-master sa...

Ja det är fint vid loka-brunn,har dock aldrig ätit deras julbord, ska bli spännande att höra om hur det va :) hoppas ni får det lika mysigt som det låter.

Monica sa...

ha så trevligt idag ;)

Doc sa...

Julbord på Loka Brunn blev det förra året. Jag blev bjuden av Ljusblå. Fast i år är det köpstopp.
Suck.

Pangbruden sa...

Stackare:-)