2009-12-11

Nobel

Missade Nobel. Hade trevligt privat firande med goda vänner i stället. På menyn stod köttfärssås och spagetti:-) Hellre det än vaktel:-)

Har däremot spanat in kungligheterna och deras blåsor.

Drottningen klädd i morgonrock så förskräcklig ut. Bort bort bort.

Prinsessorna däremot var väl söta sam alltid men jag tycker nog Att Victoria kunde få ha en något yngre och busigare frisyr än de där strama knutarna.

Ja ja.. världsliga problem.

På tal om Nobel.

I min ägo har jag en äkta Nobelmedalj. En i choklad som ligger på borden under middagen. De är mycket åtråvärda och jag vårdar den ömt.

Det ni:-)

2 kommentarer:

Iraq-Lena sa...

Grattis till medaljerna! För egen del har jag ordnat studiebesök för brasilianska forskare i myntkabinettet. Då fick dom se hur den åtråvärda medaljen ser ut i alla fall. Sedan åt vi julbord. Ingen av dem har fått medalj ännu. Om nån får det kommer dom nog inte ihåg mej så jag blir nog inte bjuden mitt lilla tilltag med dem till trots. Silvias klänning liknades av nån annan vid en gardin!

Lennart sa...

Jag har varit på fin middag och dans där i stadshuset. Det var då vårt företag fyllde år en gång.