2009-12-10

Högsta vinsten

Nobeldag.

Jag kan tänka mig att pristagarna känner det som om de vunnit högsta vinsten. Ära, pengar, anseende och berömelse.

Jag vet någon annan som verkligen har vunnit högsta vinsten och idag påbörjar hon sin resa mot den. Resan mot ett fantastiskt nytt liv. En framtid fylld utav kärlek, skratt oro, bekymmer, mjukhet, ömhet och massa massa mer.

Idag reser en god gammal vän till mig österut för att för första gången få möta sitt barn.

Äntligen.

Det mina vänner är en vinst som smäller högre än all världens Nobelpris!

Det mina vänner är också något som lyser upp grått surt väder och för mycket att göra på jobbet.

Kärlek i kubik!

1 kommentar:

pike-master sa...

pris hit & pris dit, en medalj & lite pengar på fickan.

Det här inlägget var nog ett av de finaste du skrivit vännen.