2009-12-14

Det kom så plötsligt...

I min familj är dom lite lustiga. Det finns ingen tid för eftertanke direkt. Jag har i dagarna insett varifrån vackra dottern ärvt sina plötsliga beslut:-)

Direkt nedstigen från min styvfar!

Jag har inte, på deras egen begäran, köpt julklappar till mina föräldrar på år och dag. De har allt och lite till och vill inte ha något mer. Jag brukar köpa lite god mat och en vacker blomma till dom.

Förra veckan ringde min far (styvfar märk väl men min far) och följande samtal utspann sig.

Fadern: Hej

Jag: Hej

Fadern: Har du köpt någon julklapp till mig än?

Jag (något förvånad): Ehhh neeeej.

Fadern: Jo köp en skaplig brödrost till mig och ett par böcker om viner, de har fina på systembolaget gärna en om Spanien och en om Sydaftrika.

Jag: Jaha jo det ska jag göra (Det här är inte disskuterbart:-)

Fadern: Nej du, jag har det lite påställt just nu, vi ses nästa helg. Hej då.

Jag fortfarande med hakan vi knäna: Hej då.

Som sagt, min dotter rakt upp i dagen:-)

I afton ska det handlas julklappar, törs fan komma hem utan.

:-)

5 kommentarer:

epsilon sa...

Böcker om vin - då vill han väl ha något stt prova också.

pangbruden sa...

Det får han fixa själv:-)

pike-master sa...

Tror inte jag skulle köpt ett skit till någon som sa så på det viset, julen är inte julklappar utan omtanke & mys.

pangis sa...

Tja.. Jag får rätt mycket av både omtanke och annat av mina föräldrar så att köpa dom något när de väl önskar sig är inga problem:-)

Mattias sa...

Oj, det var bestämda önskningar!!! :)

Jag önskar att min flickvän hade lika tydliga önskningar då jag får dra ur henne minsta lilla önskning...

Själv kan jag utan svårighet lista 20 saker, ha ha...

Hoppas allt är bra och Max tackar så mycket för gratulationerna!!