2010-03-22

Vilken jävla strejk?

Handels varslar om storstrejk till påsk. 1 april stängs butikerna igen. Klappat och klart liksom

Jag ser framför mig hur vi står utan påskägg, sill och lax. Hur jag den kommande veckan måste hamstra allt från schampo till mjölk, smör och självklart barnens påskgodis. Säckar av ris och potatis ska bäras hem och konserver bunkras upp så vi klarar ett världskrig.

Jag ser framför mig hur vi måste äta ur skafferiet och snåla på maten så att den ska räcka och vi inte ska svälta. Hur den fem år gamla onödigt sparade steken äntligen får lämna frysen och hamna i ugnen medans snålvattnet rinner kring barnens munnar.

Hur vi de sista dagarna skrapar ur bottenskrapet ur havregrynspåsen och blandar med för mycket kokt vatten så att vi åtminstone ska känna någon form av mättnad. Jag ser även bilden av mig själv skrapandes bark från äppelträden så jag ska få mitt älskade morgonkaffe om än utan mjölk. Kanske en granne är villig att låna ut en ko?

Jag funderar över hur man förr gjorde tvål av aska, vi måste ju hålla oss rena och hur gör vi med håret? I min familj går det åt litervis av hårschampo i veckan.

Sen läser jag vidare och finner en lista.

En lista på de butiker som tas ut i åtgärd.

I Örebro stänger Lindex och K-Rauta!

Jamen kom igen för fan!! Bättre kan ni!

Lindex och K-Rauta!!!

Vem orkar bry sig?

5 kommentarer:

Monica sa...

STÄNG ALLT SÄGER JAG ;) SÅ KAN VI HA KÖP STOPP

Pangbruden sa...

Jepp, det skulle ge effekt och ge våra handelsanställda ett rimligt och bra avtal!

Lennart sa...

Då får ni svårt att köpa hammare, trätrallar och trosor alltså.

LJ Media sa...

Jobbigt att klara sig utan borrsvängar, fogsvansar och toppar, liksom:-)

pangis sa...

Ja det är ju exakt det man vill ha under påskhelgen..