2010-03-13

Mat mat massa mat

Efter att i fredags har frotterat mig med den ljuvliga filmen Julie & Julia vaknade matlagningslusten till inom mig.

Gårdagen bjöd således på kryddstarka färsspett med hoummus, arabiskt bröd, klyftpotatis och vitlökssauterade minimorötter. Till det drack vi alldeles för mycket rödvin så det blev en tidig afton för eders Pangbrud:-)

Och.

Eftersom kvällen blev tidig så blev även morgonen det. Vi for iväg till mor och far för att uträtta några ärenden. Det står massa födelsedagar och bröllop på agendan så när modern kallar åker man dit:-)

Väl hemma brynte jag flläskfilébitar och lade i en ugnsfast form. På det ströddes brynta kantareller och lök, smulad ädelost och grädde uppkokt med cremefraishe soya och salt/peppar.

Allt gratinerades i ugnen och serverades med sallad och vitt vin. Ett något sötare Alsacevin som passade perfekt av ngn anledning.

Vi har avslutat med Mintu:-)

Jag lovar däremot en lugnare afton, vill ju inte somna innan schlagerfestivalen.

Anna B, Timotej och Darin är mina favvisar i nämnd ordning.

Vilka är dina?

2 kommentarer:

bästaste sa...

Låter gott men du ska ju inte äta bröd

pangis sa...

Åt lite och det gick utmärkt!