2010-03-14

Min melodi

I sann blogganda måste man väl nedteckna några rader om gårdagens melodifestival.

Vann rätt låt?

Tja i mitt tycke så gjorde den det.

Jag brukar inte gilla ballader och första gången jag hörde den imponerades jag inte.

Men.

Ju mer jag hör den desto bättre blir den. Till skillnad mot övriga bidrag som jag redan börjat tröttna på.

Om den har chanser i Oslo vet jag inte, jag trodde på Malena förra året för att inte tala om The Ark en gång i tiden och det vet vi ju alla hur det gick.

Däremot

Vad fan har Serbien och Ryssland med våran svenska uttagning att göra. Låt Sverige skicka det bidrag vi vill, det ska väl för tusan inte resten av Europa ha med att göra. Tävling eller inte så måste vi rakryggade stå för det bidrag vi har valt. Övriga Europa röstar när det är dags.

Punktum

Dagen bjuder på sol, några måsten och kanske en sväng till skjutbananan.

6 kommentarer:

SFF Ordförande sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SFF Ordförande sa...

Ser att jag loggat in som SFF ordförande...jaja det går väl det med...jag håller iaf med Pangisen.

Lennart sa...

I dag körde jag snabbt förbi skjutbanan som ligger en bit bort från mitt kvarter. Det var alldeles tomt på folk där. De hade nog annat för sig.

pangis sa...

Det går så bra så Flunken:-)

Lennart..De kanske tävlar på annan ort

pezze sa...

samma här...
tycker de inte ska lägga sig i hur vi röstar här i sverige.. vi lägger ju inte oss i i deras röstning så...
jag gillade o hejade på malena ernman ifjol....:)
det får gå som det går ;)

epsilon sa...

Jag undrar om den där tösen fått vara med om hon sett ut som Olle Moreaus?