2010-03-09

Tisdagen då...

Tisdagen då?

Tja vi jobbar på. Planerar och gör iordning inför Torsdagens jobbmässa. Vi är utställare då vi har en mängd yrkesutbildningar.

Men.

Eftersom en stor del av styrkan är sjuka så kommer det bli en sjujäkla dag. Antar jag kommer att somna mitt i filmen jag är bjuden på.

Liten Tass schyssta Morfar bjuder återigen på bio, Farsan. En höjdare kan jag tänka.

Men nu var det tisdagen vi skulle skriva om.

Resten av aftonen kommer att tillbringas med en stund inne hos grannen, ljusparty. Jag är tveksam till ljusen då ett började brinna i julas. Men jag gillar min granne så jag tar mig en promenad in iallafall.

Straxt därefter skall matlåda göras och jag vägrar missa Mästarnas Mästare.

Ni märker vad som händer va?

Jag börjar bli en TV nörd.

Efter 45 år så har jag börjat glott på TV.

Ålderstecken måhända?

Tur jag har en kasse bokreaböcker att plöja igenom.

Jag vill ju inte bli en zombie..

3 kommentarer:

Lennart sa...

Ljus ska väl brinna? Fast ditt kanske brann lite för vilt?

LJ Media sa...

Fan Lennart. Du hann före. Jag hade samma kommentar på G:-)
Men ljusparty? Är det nån sån där shoppinggrej man kör hemma hos folk?

pangis sa...

Jo.. lite ocker så där..Vad kvicka ni är grabbar.. :-)