2010-03-23

En äkta Norgehistoria

Detta mina vänner är en underbar och äkta Norgehistoria.

Missförstå mig icke jag "elsker detta landet" men sånt här sker bara i vårt västra broderland.

Rånare som desperat flyr från polisen i en traktor!

I en traktor!!!

Hur stora är oddsen att dom kommer undan?

Fly från polisen i 30 km i timmen.

Jag ser dom framför mig hur de gasar och gasar och sitter där tjatandes "fortare fortare polisen är snart ikapp"

:-)

Det hade varit smartare att sprungit.

Ska man nu råna en bank så kanske inte flyktbilen ska vara en traktor..

En flykttraktor:-)

Jag fick i allafall starta dagen med ett gott skratt.

8 kommentarer:

Monica sa...

tack för att du delar med dig hahaha ;)

Anonym sa...

He,he,he,he.. To bygdetullinger på tur i ødemarka.

pangis sa...

Kära norska anonym.. Du måste ju vara någon jag känner.. Men vem?:-) Velkommen til meg i hvertfall:-)

Anonym sa...

Dette er jo akkurat som i Värmland, men der hadde de kommet seg unna.

pangis sa...

Dom har väl Turbotraktorer i Värmland

epsilon sa...

Det kan väl inte vara sant?

pangis sa...

Det är det nog:-)

Malte sa...

observera att traktorn har snökedjor, det var kanske det enda fordon de hade som passade till snöväglaget. =o)