2010-02-12

Ut med skiten

Jag har ingen lust att starta en allmän klagoblogg, likt muren i Jerusalem. Men idag gör jag ett undantag och inbjuder alla kända som okända att skriva ner er klagan i kommentarsfältet.

Förhoppningsvis så försvinner era problem och allt gnäll går rakt ut i cyberspace för att stanna där i tid och evighet.

Mina klagomål lyder som följer:

4700:- i Elräkning denna månad suger fett som kidsen skulle säga!

3900:- till CSN samma månad gör inte saken enklare!

Massa jobb både här och kvällstid. Till slut lackar man.

Inget händer! Inget går framåt och absolut inget sker!

Snö eller kallt var och varannan dag men någon skidåkning står aldrig på agendan.

Papamac har lösenordskyddat sin blogg men glömde mig... Där fick man ju i allafall sig ett gott skratt av och till.

Inte ser jag röken av Majsan och Mallan heller.

Snuvig!

Det har på olika sätt inte varit några roliga veckor så jag hoppas verkligen att min klagan nu gör så att surlivet försvinner och att blir energirikt igen.

Varde ljus!

Jag kanske ska ta mig en tur till Knottebo. Där finns ju massa energi om inte annat.

Vad klagar ni över? Ut med skiten bara!

12 kommentarer:

Lennart sa...

Vad kan jag komma med? Jag vill klaga på mina handikappade medarbetare. När ena (av 5) kaffemaskinen går sönder står de och stirrar på den en stund. Sen kommer de, den ene efter den andre till mig, frågar varför den är trasig och vad de ska göra för att få sig en kopp. Har fler exempel men orkar inte skriva, blir trött av bara tanken.
Har i två dagar försökt att få tag på en människa som ringde mitt mobilsvar och sa att det väldigt bråttom och viktigt att jag ringde henne.
Sen är jag bara allmänt less på vädret, mig själv och mitt liv.
Måste ju köpa nytt kvartalskort till spårvagnen också kom jag på nu.

Monica sa...

oj kan inte komma på nått ännu , jag återkommer under dagen haha

magnus sa...

Närå, jag har inte glömt dig. Ta kontakt på facebook, så kan jag mejla uppgifterna till dig om du vill fortsätta läsa min blogg. Nu till mitt klagomål: varför är det alltid jag som byter toarullar vart jag än kommer? Det är klart störsamt!

magnus sa...

Magnus Sjödin heter jag förresten, trevligt att råkas ;)

epsilon sa...

Jag skulle kanske hålla helt tyst eftersom jag inte har nåt att bidra med. Vädret, snön, skidföret, pensionen, talgoxarnas filande, ljuset - allt är bra och snart åker vi till fjällen.
For every day and in every way it´s getting better and better sa Fleur i Forsythesagan (långkörare på TV 70-talet. Eller var det 80talet?) Mitt dåliga minne kunde jag förstås beklaga mig över.

Anonym sa...

Vill bara ha mera tid! Den räcker aldrig till riktigt :-)
Kram Baloo

Mattias sa...

Förutom vissa självklarheter som jag skulle vilja klaga över med allvarliga sjukdomar och elände i släkten så finns det väl lite oviktigare småsaker också...

- Vintern är fin men försvinn!
- Vissa kollegor, herregud...
- Dyr ny digitalbox = fattigt
- Min Mamma som aldrig flyttar
- Vårt godis/skräpmatsvullande
- Snåla människor
- Att klä på Max vinterkläder
- Stökiga hemmet

men dom här sista raderna är inget jag ägnar större negativ energi för och nu känns det bättre, tack pangis o trevlig helg!

pangis sa...

Tack Macen nu släppte lite av min sorg.. Jag har addat dig på fejjan

Du måste stå för skitgörat antar jag vad gäller dina toarullar.

Monica och Epsilon..Så underbart det låter att inte ha ngt att klaga över:-)

Baloo..lite tid hade varit fint:-)

Mattias.. Så lite så

Anonym sa...

Jag klagar över att jag "måste" fasta i några dagar från och med i morgon.

*Vill gå ner i vikt utan ansträngning.

*Varför går alla andra ner i vikt utan ansträngning

*Varför kan inte jag gå ner i vikt utan ansträngning

*Varför är livet så orättvist fördelat rent viktmässigt.

pangis sa...

Anonym.. Jäklar vad jag håller med dig!!!

sofie sa...

Jag får ju nästan aldrig se min dröm prins o när jag väl får det är jag för slö att vinka till honom. Kram på dig.

Doc sa...

Jag vill också ha Pangis på facebook!
jolabeero@hotmail.com