2010-02-19

Dagens dotter:-)

Dagens dotter ringer kvittrande glad. VG på svåra NO provet och hon tycker att hon är bäst. Det gör jag med:-)

Sen utspelar sig följande samtal:

Dottern: Du mamma kolla här.

Jag: Ehh ja

Dottern: Du vet dom som läser tyska i klassen (Hon läser spanska, förhatlig spanska:-)dom ska ju åka till sina familjer i Tyskland och hälsa på om två veckor och flera har hoppat av så nu undrar jag om jag och J får följa med.

Jag: Ehhh får ni det, och hur går det med språket, ni bor ju i familj???

Dottern: Jamen vi pratar ju engelska med dom och vi ska gå och fråga lärarna nu. Men får jag för dig?

Jag: Ehhh ja men hur mycket kostar det?

Dottern: Men jag har ju kvar 1000:- sen i julas så det ordnar sig ju.

Jag lätt full i skratt: Ja nu kanske inte 1000:- räcker så långt men vi får väl lösa det om ni får följa med. Det är ok för mig.

Dottern: Tack snälla mamma jag ringer sen hej då.

Pang där lade hon på luren och hastade i väg.

Ja, vad har jag att sätta emot? Fjunet fick ju resa till Dubai. That´s it liksom.

Flickan har resandet i blodet och hon kan knappt bärga sig innan hon får ge sig ut igen.

Eftersom jag är likadan så förstår jag, så shoot flicka. Res och upplev världen så mycket du bara kan.

Mamma kan väl ta elräkningen på kredit;-)

Inga kommentarer: