2010-02-01

Allt kan skyllas på Borg..:-)

Dagens skratt fick jag i fikarummet. Min, i vanliga fall mycket kloka och goda, kollega har listat ut vad det här eländiga vintervädret kommer ifrån. All snö och kyla vi tvingas att utstå vecka efter vecka.

Det beror helt enkelt på finanskrisen och ingen kan överbevisa honom.

Kort uttryckt så menar han att finanskrisen gör så att fabrikerna står still och genom det så släpps det inte ut någon rök som skapar en "skyddande" dimma. Vi kör även mindre bil och det vet ju alla att koldioxidutsläppen ökar den globala uppvärmingen.

Vi skyller allt på Borg och gubbarna:-)

I just love his tes! Köper den rakt av med ett gott skratt!

:-)

Ha en strålande dag alla, själv ska jag jobba och förundras över all snö som vräker ner i omgångar.

Plus försöka få tag på någon som kan laga min jobbtelefon vilket inte verkar vara det enklaste.

Men jag har det tyst, lugnt och skönt.

Alltid något:-)

4 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Absolut Borgs fel!

Pok

Mallainsnöadbralla

Fru T sa...

Den kalla vintern beror ju självklart på resultatet av klimatkonferens i Köpenhamn. Blev kallt så fort den var över :) Dom jobbade på duktigt, vilket resultat!

Kram på dig!

epsilon sa...

Kasta den och köp en ny för man lagar väl inte telefoner nu för tiden. Eller ta hjälp av kollegan, han kan nog.

pangis sa...

Nja.. det var inte telefonen utan nätet.. Jag har IP telefoni.. hur som helst idag är den på G:-)