2010-02-28

Ångest

Är det fler än jag därute som kommer att drabbas av depression och ångest nästa vecka?

Vinter OS är över och det dröjer hela 4 år till nästa gång.

Vad ska jag nu göra om kvällarna?

Städa? Tvätta? Skotta mer snö eller , Gud förbjude, börja baka?

Jag är en OSoholic jag medger det och adrenalinkickarna jag fått med jämna mellanrum de sista veckorna måste ersättas.

Tur att skyttesäsongen dragit igång och att det blivit ljusare på kvällarna.

Då kan man börja träna lite igen. Få tillbaka den förstörda muskulaturen i högerarmen och kicka när man sätter den där fina innertian.

Men.

Än har inte ångesten dragit över mig.

I afton stundar 5 milen och den ska jag åka, meter för meter, sittandes i min soffhörna.

Heja Johan Olsson!

1 kommentar:

Doc sa...

Attans! Jag missade OS! Men som sagt, det är ju om fyra år igen.
Ingen idé att hänga läpp.