2010-02-18

OSoholic

Jag är som en svamp. Suger åt mig allt. Växer med näringen som vinster ger och skrumpnar vid förluster. Mår direkt fysiskt dåligt vid förluster.

En OS-svamp.

Helt insnöad OS svamp.

Varje kväll från kl 18.00 sitter jag bänkad framför TV´n, skiter i dammtussar, tvätt och matlåda.

Suger i mig och missar inte en tid, ett hopp, en rotation eller ett skott.

Somnar till André Pops ljuva OS stämma vid midnatt och vaknar för att snabbt kolla in nattens resultat medels nätet.

Inte ens herrarnas konståkning går mig förbi, eller den norsk missen i damernas puckelpist.

Om det finns en bokstavsstörning som heter OS så har jag den. Jag har faktiskt fått det konstaterat av läkare en gång i tiden.

Jajamensan det är sant.

Av vissa anledningar tvingades jag att akut göra en magnetröntgen på hjärnan straxt innan sommar OS i Athen 2004. När röntgenresultaten skulle presenteras satt jag i väntrummet djupt försjunken i en brottningsmatch. När mitt namn ropades upp reagerade jag inte utan de fick liksom ta i, jag reagerade knappt.

Jag var ensam i väntrummet så det var inga problem för personalen att lista ut att jag var jag.

När jag kom in till doktorn meddelade han torrt att hjärnan var tom, bortsett från 5 OS ringar:-)

Som sagt, jag har t o m ett läkarutlåtande på mitt OS nörderi.

Hej jag heter Pangis jag är OSoholic.

3 kommentarer:

Malte sa...

OGNS heter det. (olympic game nerd syndrom)

pangis sa...

Ahh Tack Det är det jag har

Doc sa...

Jag har inte sett EN ENDA MINUT på OS. Det är väl inte heller friskt?