2010-02-21

Ups and downs

Det blev en mindre lyckad skidhelg för oss. -20 grader och isande vindar gjorde ingen glad.

Jag avstod backarna.

Desto roligare var ju OS igår när Petter "högmod går före fall" Northug fick på nöten rejält. Jag gläds alltid åt fina norska resultat men jag håller alltid på Sverige och framför allt på de stora idrottsmännen och kvinnorna. Som Björgen tex som gladdes åt Kallas guld.

Hur som helst, gapar mest hamnar sist.

En riktigt rolig avslutning på helgen fick jag däremot när jag pratade med min lille slyngel i afton. Han har gjort så bra ifrån sig att han är erbjuden ngn form av traineepraktik ett par månader i sommar med lön. För min del är det ok men han vill fundera på det. Det är alltså runt 50 grader varmt i Dubai under sommaren så jag förstår honom, men ändå. Denna möjlighet erbjuds inte alla som är där och praktiserar utan bara de som företaget känner att de vill satsa på. I den ligan platsar alltså min son, knappt 18 år fyllda och andraårsstudent på gymnasiet.

Det är stort!

Som mamma är jag lika stolt som om han tagit en OS medalj.

Way to go grabben!

2 kommentarer:

Monica sa...

fasen va kul för din son;=) perfekt ju ,
dom betalar väl resan också?

pangis sa...

det tror jag inte men det är inte dyrt att flyga till Dubai, nu betalade vi 2500 t o r