2010-02-09

Det kostar på...

Så upprörd som man bara kan vara när man är 16 år var min vackra dotter idag.

"Vem har ätit upp min dajmtårta"!!!

Ja vem kan det ha varit? Fjunet är i Dubai och jag är allergisk mot mandel..

Jag erkände att KP var den skyldige och det berodde på att hon ätit upp hans choklad en gång i forntiden.

Hon var inte nådig unga damen:-) Han hade minsann hämnats den där chokladkakan många gånger, bara för att hon "råkade" ta några rutor. Den här Dajmtårtan var minsann något helt annat. Hon hade sparat den lilla biten bara till sig själv:-)

Jag fick omedelbart bege mig till den lokala handlaren och köpa henne en ny Dajmtårta. Vem orkar med en ilsksint 16 åring:-)

Till saken hör att när hon åt upp KP´s chokladkaka så fick jag köpa en ny åt honom.

Med andra ord är det så att den enda som drabbas när de stjäl godsaker från varandra är jag!

Jag och min plånbok.

Men vad gör man inte för att få lite husfrid.

:-)

2 kommentarer:

Mattias sa...

Du är en pangdiplomat!! ;)

pangis sa...

Ja och Pangpank:-)