2010-02-02

Stånga sig blodig

Min kollega, vägledaren, fick besök nu på morgonen. En ung seriös kvinna ville på allvar diskutera sina framtidsplaner.

Hon undrade vart man kunde utbilda sig så man kunde utbilda andra till att dansa poledance.

Stångdans alltså.

Kollegan höll masken, tog henne på allvar, googlade och hittade en plats i Las Vegas.

Men det var för långt bort.

Vet någon av mina bloggisar vart det måhända kan finnas en stångdansinstruktörsutbildning i vårt land?

Vi stångar oss blodiga här:-)

Kanske en ny yrkesvuxutbildning? Borde vara billigt och bra. En stång och en flaska vodka sen är det bara att stuffa runt.

Vissa dagar är helt klart roligare än andra på jobbet.

:-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är framtidens yrke, så skolorna borde införa dessa övningar på gymnastiktimmarna.
Tills dess går det att träna på närmaste flaggstång, lyktstolpe, etc....
Pengar tjänas nog också då det är obekväma arbetstider (än så länge)
/M........

Pangbruden sa...

Ja varför inte:-)

Doc sa...

Min hyresvärd i Linköping heter Stångåstaden, där bör de väl ha något att komma med.

Pangbruden sa...

Vem vet vad som döljer sig bakom deras lykta dörrar;-)

epsilon sa...

Kan det räcka med en 50-poängskurs tro? Eller är det med avancerat?

Pangbruden sa...

Epsilon..tänk på studiemedlen;-)

Eskortflickan sa...

Ha ha, den var bra! Hon var duktig kollegan som höll god min må jag säga.