2010-02-22

Bråkig söndagsnatt

Det är nåt med mig och söndagsnätter. Vi är inte kompatibla.

Inte så att jag har ångest för att gå upp, jag har inga problem med att åka och jobba. Nej det är andra spökerier som härjar.

Förra söndagsnatten låg jag och vred mig i magsmärtor och kunde inte sova. Inatt har det knakat och knäckt i huset så till den milda grad att jag vaknade av ljudet.

En stund var jag orolig att taket skulle störta in. Troligen var det vattenledningarna som knäppte och kanske altantaket som rätade upp sig.

Eller så har huset helt enkelt haft vinterkräksjuka inatt.

Vridit sig och stånkat i kramper och plågor.

Kan hus ha det?

3 kommentarer:

Lennart sa...

Jag tror det, har sovit i torp och stugor som har "pratat" och låtit under nätterna. Ibland har det varit lite mysigt, ibland har det känts något skumt.

Ynglet sa...

Det jämrar sig... det har ju läst bloggen och sett att du tänker överge det och flytta in hos KP. Klart att det inte kan sova!?

pangis sa...

Ynglet..Där har du en poäng:-)