2008-06-24

Upprörd

Det finns ingenting som gör mig så upprörd just nu som när jag läser skyltar på bensinmackarna. "Alltid lågt pris" skyltarna. Närmre 14 kr/liter är inte lågt pris, det var inte lågt när det var närmre 13 kr heller. Bensinpriset har inte varit lågt sen Hjälmaren brann! Sluta håna mig och alla andra bilister med ert smilfinkiga "lågt pris" för det stämmer inte. Det är ett slag i ansiktet. Jag får kramper i bröstet av dessa skyltar. Som pendlare utan möjlighet till att åka kollektivt är bensinpriset av yttersta vikt och när en tank går på mer än 650 kr är det en näradödenupplevelse för mig. Så om någon mackägare läser detta var vänlig att ta bort dessa skyltar och ersätt dom med något i stil med "Alltid högt pris-på väg att bli högre". Då håller ni er åtminstone till sanningen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jadet har du F*n rätt i borde tas boret omedelbart ,man kanske !
Jag betalar alltid utanför i kort punpen, men man kansek ska gå in o betala och gnälla lite istället ?Monica

Anonym sa...

Knappt 1000 spänn kostar mina resor i sommar totalt. Järpen, Varberg, Stockholm och Hällefors. Fan va gla jag e att jag inte har bil.

Anonym sa...

Ja bor man centralt klarar man sig ju.. Men härute.. när man jobbar åt "andra hållet" dvs h-berg.. ja man är tvungen att ha bil helt enkelt. När vi bodde i city kunde vi ha 0 kr i bensinräkning vissa månader;-)

LJ Media sa...

Gillar ditt uttryck "smilfinkiga"!
Kanske snor det en artikel nån gång.
Ha en supersommar och panga på rejält!

LJ Media sa...

Snor det i en artikel skulle det vara.
G´natt.