2008-06-06

Iris

Min vän rektorskan har varit på besök. Hon är inte bara rektor utan även något av en trädgårds- och blomexpert. Hon skrattade åt mina teorier om förlupna, vilande orkidéer och medddelade kallt att det var en Iris. En självfröad Iris som bytt färg. "Du har flera Irisar i din trädgård" sa hon. Har jag? Ärligt det har jag ingen aning om. Jag har en del blomrabatter i olika färger men inte vet jag vad allt heter. Pion känner jag till och Tulpan såklart Jag kan även se om det är Syrén:-) Sen har jag massa Akvilejor överallt.

Men ärligt.. jag bryr mig föga numera. Trädgården var sånt jag pysslade om när jag var i 30 årsåldern, nu pysslar jag om de mina och mig själv i stället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk jag har börjat pyssla i min trädgård nu vid min höga ålder. Här sås astrar, basilika, gräslök m.m. Men, jag tror jag ger fan i maskrosorna i år igen. De får växa fritt och vilt, mig stör de inte!!
Men råd mottages tacksamt, ska man klippa ner caprifol som blivit gles nertill eller?

Anonym sa...

Klok omprioritering.

Anonym sa...

Gatu: ööhhh frågar du mig om det? ;-)