2008-06-04

Sexinvasion

Se på f-n sent omsider kom bilderna från gårdagen in, scrolla ner och se hur en arbetsdag på mitt jobb kan se ut:-) Ni behöver inte bli avundsjuka för idag har jag mer än någonsin att göra och till på köpet har jag glömt mina glasögon vilket innebär att jag runt lunch kommer att ha en djä-lsk huvudvärk.

Jag lovade berätta om alla som just nu beger sig till Hassela och Tivedsskogarna. Brandmännoch räddningshelikoptrar förvisso men det finns några till, just nu lyckliga, små gynnare som är på väg. Svartsotbaggen. Skogsbränder är något fruktansvärt, i synnerhet när de är okontrollerade, det är väl de flesta av oss överens om. Men inte för Svartsotbaggen. Nu stundar lyckliga tider, för denne innebär en skogsbrand något helt annat, nämligen sex! Den lille baggen kan endast föröka sig i brinnande myrstackar. I vanliga fall svävar dom omkring i stratosfären på ett par 1000 meters höjd ivrigt spanades efter en skogsbrand. De är enormt rökkänsliga och har någon slags IR radar dom använder sig av.

Jag kan riktigt se glädjen i dessa små liv när de upptäcker att det brinner i en skog. Hur dom skickar signaler till tanten "Nu är det dag gumman, gör dig redo för det brinner i stacken" :-)

Det är alltså en invasion av små kärlekskranka, säkert lyckliga, och garanterat upphetsade små Svartsotbaggar som just nu invaderar Hassela och Tivedsskogarna.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, är det sant? Vilken knäpp bagge.... Snacka om "heta" brudar han får sätta på, mohahaha....

Kram Niinis

Anonym sa...

Ska kanske bli fröken Svartsotbagge istället!!

Pangbruden sa...

niinis.. just det .. det var ytterligare en poäng i det hela

Anonym sa...

Jag tycker det är härligt att det går att lära sig så mycket knäppa och helt onödiga saker bara genom att läsa några bloggar. Underbart!!

Anonym sa...

Det har faktiskt luktat brandrök ända ner hit till Gävle, från branden. Inte idag för vinden har mojnat.

Vilken tanke snacka om "låga odds".... tänker på en brinnande myrstack......
Vilken "kinky" värld vi lever i

Mia
http://livethosmig.blogg.se

Evelina sa...

svar: Ni får absolut åka till Gripsholm någon mer gång, det var ganska så häftigt, massa tavlor :P

Haha, kul inlägg om skalbaggar ;)

Anonym sa...

Stackarna, och de måste ha lågskor men får inte ha släckt på platsen! =)

Anonym sa...

Pangis! Du MÅSTE tala om ifall du ska till Gripsholm i sommar - då kan jag ju bjuda på fika:-)

Anonym sa...

inte alls avundsjuk!! ;( Monica

Anonym sa...

Bitte: Självklart..en fråga dock: Får svärmor följa med? :-)

Anonym sa...

I love swearmothers! Släng iväg ett mejl när det närmar sig. Det vore ju skitkul:-)

Anonym sa...

Det ska jag göra Bitte, det lovar jag:-)!! Kul!