2008-06-12

Klåpare!

Bara 12 dagar kvar att arbeta innan semestern. I morgon, 3 dagar nästa vecka, hela v 26 och därefter 3 dagar v 27 sen är jag ledig ända till 4 augusti. På måndag börjar även årets sommartid vilket innebär att vi endast arbetar 7 h/dag och genom att jag har flextid kan jag sluta runt 14.30-15.00 på dagarna. Det är lika underbart varje år när vi går på sommartid och lika hemskt den 15 augusti när vi går tillbaka till den ordinarie arbetstiden. :-) Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag att vara ledig.

Nu är avslutningslunchen avklarad och klåparna missade att avtacka min kollega J som byter jobb den 1 juli. Det är så uselt att jag inte finner ord. Förra året när jag bytte blev jag rejält avtackad av de mina som sig bör, här blev det något halvtack med armbågen till henne. Jag skäms å deras vägnar och är ledsen å hennes. Jag slutar också här förvisso men det är skillnad då min huvudsakliga tjänst ligger i Hallsberg, Jag avtackades förra året och är bara deras ekonomiansvarig. J är här varje dag! Utan henne hade inte detta place fungerat.

Jag trodde inte detta om de här lärarna som jag sätter högt annars.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm.. du vet väl vad man kallar Skoladministratörerna?? (Jag har jobbat som det) "Tanten på Expeditionen, som bara märks när hon är BORTA"... hon kanske har ett sånt jobb......

Tråkigt, men du ska se att dom kommer på det i efterhand....

KRAM
Mia

Anonym sa...

Förresten... så har vi semester samma veckor!! Nice!

Mia

Pangbruden sa...

Det är J ´s jobb det.. men hon är ingen tant.. för ung och snygg för det:-)

Aha... semesterfika kanske?? Kram

Anonym sa...

tråkigt för J !
Va kil fördottern att åka till USA ;) och du får äran av blommer o katter kan ju inte bli bättre då har du ju att göra i sommar ;))
Kram Monica

PACTA sa...

ja just ja, jag hade faktiskt glömt bort att sommartiden börjar på måndag. fasen va gött! vi har det bra...

/c-j

Anonym sa...

Pacta: Ja vi har det bästa avtalet

Anonym sa...

Va härligt med semster....till min är det 4 veckor kvar!! :( Men men, den som väntar på nåt gott....mums!!

Kram Ninis