2007-12-15

Skinkskjutning

Han var i fin form när han kom hem inatt kära pojkvännen:-) Det straffade sig idag, endast en julost vann han på skinkskjutningen: Jag som var skötsam och nykter igår fick minsann med mig ännu en julskinka hem. Nu kanske det här inte säger så mycket för trots hans något sämre form hade han väl nästan 50 p mer än mig. Vi tävlar i olika klasser och han är i en klass för sig. På många sätt!

Skinkskjutningen är klubbens julavslutning en tävling med många år på nacken, den som vinner får en julskinka den som kommer sist en påse nötter. Framför allt har vi kul ihop, prat, skratt, glögg och pepparkaka tillsammans med ett lotteri där nästan alla vinner något.

I morgon ska vi till fina Gästgifvaregården och äta julbord med mor o far. Lite förjulsfirande eftersom dom passar på att fara iväg över själva julen.

I afton lugnt..........

6 kommentarer:

Anonym sa...

EN OST!!!! Vi har ju köpt en ost på julmarknaden som vi ska dela på.
Jag och min familj kan inte äta upp hela.....

Anonym sa...

Ja och jag har julskinka för et helt år.. Vi måste ostdela i veckan, här går det åt maassor tänk på att jag har teens

Anonym sa...

Först skjuter man grisen, sen skjuter man skinkan - konstigt...Kram kram

Anonym sa...

Skjut som skjut :-)

Anonym sa...

Jag hade ju bara lite otur....

Anonym sa...

..och var kanske lite diskret bakis... eller? :-) Puss