2007-12-09

Julförberedelser


Vi har varit på julmarknad igen, nu i den lilla staden. Massa gränder och gårdar att besöka där allehanda hantverk och lokalproducerade varor fanns att köpa. Vi träffade även på lite bekanta, alltid trevligt att surra en stund med känt folk man inte sett på länge.

Bästaste vännen är i Sälen och förbereder för vårt nyårsfirande där, skottar och så. Massa snö hade kommit så det bådar gott. Ska se över mina lagg i veckanm jag behöver slipa kanterna och kanske valla lite. Nej jag gör inte sånt själv, jag lämnar in dom till experter.

Har pratat med fjåårtisen också. Konversationen utspann sig ungefär såhär: " Jamen mamma jag hör inget och jag har jättelite batteri och ingen laddare. Alla är jättesnälla och spelningarna har gått sååå bra, jamen hej då.. Jo föresten alla killar tittar på mig och du vet jag menar aaaallla typ..jamen hej då" Klick..det var det, i ett andetag ungefär. Skönt att höra att hon har det bra iallafall. ;-)

Inga kommentarer: