2007-12-07

Längsta strået och strån i allmänhet

Är det någon mer än jag som tror att alla Coopbutiker nu gnuggar händerna av glädje med tanke på ICA´s köttfärsskandal? Men som den vise sa de kanske inte heller har så rent mjöl i påsen alla gånger:-) Men det skulle inte förvåna mig om Coop drar längsta strået i årets julmatshandel. "Surt sa räven"

Novembervädret verkar hålla i sig. (Typisk Svenskt va att klaga på vädret:-) Men bortsett från ett jäkla ihållande regn hela tiden tycker jag att det är trevligt att åka till o från jobbet i dessa dagar. Alla adventspyntade hus och trädgårdar gör mig glad. En del är horriblet överpyntade men ändå små julkonstverk med alla sina lampor och figurer. Trevligt att titta på och hastigheten blir automatikst sänkt.

I helgen ska vi gå på julmarknad meddelade kära pojkvännen i går. Men först ska jag skjuta lite. Vi har en en liten vinterbantävling och då passar det bra att skjuta in min nya B-pang.

Från dottern har inget hörts så jag förmodar att hon har det bra eller också är mobilpengarna slut. Enligt deras shema så åker dom till staden/byn Chorley idag för luciakonsert och shopping! I morgon tillbringar dom hela dagen i Southport. Måste vara kul att se något annat av England än bara London. Dom bor hos familjer i en liten stad/by som heter Hesketh bank.. Det verkar vara en stad/by som tagen ur ett avsnitt av "Hem till gården". Minns ni den serien? Jag var helt fast i ett par år, när barnen var yngel. Varje vardag kl 15.00 tittade vi. Sonen som knappt kunde gå brukade dansa till signaturen och dom älskade när ett får hoppade över nåt staket i början av varje program. Ha ha ha. Jag slutade titta när min favoritkaraktär försvann. En sur ung man som hette Archie, han fick ett flyplan i huvudet och borta var han.

F.ö är jag fortfarande fundersam och irriterad på att alla rubriker i bloggen är på engelska helt plötsligt.. snart byter jag adress!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag är helt fast i Hem till gården - och det står jag glatt för... Jag spelar in varje avsnitt (Tv4 kl 12.25 varje vardag) så jag har något lagom trevligt att titta på varje kväll. Fånigt, jag vet - men det finns värre saker att vara beroende av :-)
Läs mer här för en snabb uppdatering: http://www.emmerdale.org

//Lotta

Anonym sa...

Tack för den :-)Visst var den bra..eller är..! Själv är jag addicted to Greys Anatomy just nu. Trevlig helg på dig!

Anonym sa...

hajjar inte hysterin ikring köttfärsen! VAD TRODDE FOLK? Att det verkligen KAN KOSTA 39 kr kilot att hålla en kossa varm och glad? SÅklart måste man sälja verenda gnutta köttfärs hur gammalt det än är och ändå är det säkerligen inte lönsamt. DESSUTOM är det ju en sån dödensa gammal grej, jag var 16 och jobbade i charken på ICA (!) och packade om både köttbitar och färs, och sattde grillkrydda och gjorde goda grillbitar av det som tappat färg....Sedan 2 år tillbaka äter jag inte kött från ko eller gris, har aldrig ätit så mycket gott och mått så gott i magen sedan dess. Kram finfina pangis! Vän V